Pingapa ▌PLUS▼

Il mondo non è banale? ░ Il linguaggio conveniente del Sublime Prefetto

¨ Sutta  (vedico: s ū tra; letteralmente: filo * ) del linguaggio conveniente del Sublime Prefetto ** Mia Nonna dello Zen così ha udito: una volta dimorava il Sublime Prefetto presso la Basilica di Sant’Antonio, nel codice catastale di Padua. E il Sublime così parlò: “Quattro caratteristiche, o mio bhikkh ū *** , dirigente dell’area del decreto di espulsione e dell’accoglienza e dirigente anche dell’area degli enti locali e delle cartelle esattoriali e dei fuochi d’artificio fatti come Buddho vuole ogni qualvolta che ad esempio si dica “cazzo di Buddha” o anche “alla madosca” o “gaudiosissimo pelo”, deve avere il linguaggio conveniente, non sconveniente, irreprensibile, incensurabile dagli intercettatori; quali quattro? Ecco, o mio dirigente che ha distrutto le macchie: un dirigente d’area parla proprio un linguaggio conveniente, non sconveniente, un linguaggio conforme alla Dottrina del Governo, non in contrasto con essa, un linguaggio gradevole, non sgradevole, un linguag

BLINKY PALERMO ⁞ Untitled & Cezanne Test

Blinky Palermo (German, 1943-1977), T (J. 16), 1970. Screenprint in olive and black on wove paper, Sheet: 495 x 508 mm. Edition of 100 + 10 artist’s proofs.
Blinky Palermo, Auto 1972 

Cy Twombly, Richard Serra, Giovanni Anselmo and Blinky Palermo


Blinky Palermo
Untitled, 1964
Oil on canvas
Collection Stroher, Darmstadt, Germany, Photo: Jens Ziehe, Berlin




Blinky Palermo (German, 1943-1977),Ohne Titel (mit rotem Strich) [Untitled (with red line]), 1970. Screenprint in colours, sheet: 556 x 573 mm.



THE DAILY PIC: Blinky Palermo is one of the few artists who passes what I call the Cezanne Test: His art is endlessly confusing and challenging, without ever quite making clear how it is it confuses. Today’s Pic is titled Object with Spirit Level, made between 1969 and ‘73 and now in a show of Palermo’s work at David Zwirner in New York. It’s a work of almost abstract, nearly minimal art that also knows that, like all art, it has to live as a real object in the real world. That’s why it comes with a tool to ensure that it hangs on the horizontal. On the other hand, the functional bits of that level have been painted over, as though acknowledging that art always undermines the very practicalities it depends on. (© 2015 Blinky Palermo / Artists Rights Society (ARS), New York / VG Bild-Kunst, Germany; courtesy David Zwirner, New York/London)

The Daily Pic also appears atArtnetNews.com. For a full survey of past Daily Pics visit blakegopnik.com/archive.

Blinky Palermo, Coney Island II, 1975, Collection Ströher, Darmstadt, Germany, Photo: Jens Ziehe, Berlin
$Leggi anche
“Uh Magazine” 2016.11